Fundacja Bielecki Art pragnie wspierać kulturę i sztukę przyczyniając się do tworzenia wydarzeń artystycznych na najwyższym poziomie.
 
Podstawowym celem Fundacji jest stwarzanie szans wszędzie tam, gdzie nie wystarczy wybitny talent czy intelekt, gdzie często tak niewiele trzeba, by umożliwić spełnienie twórczej idei. Promocja wyróżniających się młodych artystów, wspieranie wybijających się projektów, umożliwianie dostępu do współczesnych rozwiązań technicznych i technologicznych ma dać szansę rozwoju. Wierzymy, że dzięki takiej współpracy z twórcami będziemy mogli dostarczyć niezwykłych estetycznych i intelektualnych przeżyć.
 
Dzięki zaangażowaniu i mecenatowi elit Fundacja może realizować stawiane sobie cele. Jesteśmy otwarci na współpracę wszędzie tam, gdzie doceniane są podobne wartości.
 
Serdecznie zapraszamy do aktywnego działania razem z nami.



Impresariat Fundacji Bielecki Art

Antoni Kawecki Antoni Kawecki - urodził się w 2001 roku. Jest uczniem Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Miechowie w klasie fortepianu pani mgr Anny Machety.

Już od najmłodszych lat wyróżniał się wśród swoich rówieśników wyjątkowymi zdolności muzycznymi.

W roku szkolnym 2011/12 oraz 2013/14 został przyjęty do grona uczestników programu pomocy wybitnie zdolnym Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci.

W nagrodę za wybitne osiągnięcia artystyczne za rok szkolny 2011/2012 oraz 2012/2013 otrzymał stypendium Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej.

Od stycznia 2013 r. jest stypendystą Fundacji Bielecki Art.

Antoni doskonalił swoje umiejętności pianistyczne biorąc udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych pedagogów:: prof. Mariolą Cieniawą, prof. Alicją Paletą-Bugaj, prof. Andrzejem Jasińskim, prof. Katarzyną Popową-Zydroń, prof. Iriną Rumiancewą-Dabrowski, prof. Wojciechem Świtałą.

Antoni jest dzieckiem wszechstronnie uzdolnionym. Obok rozwijania swojej największej pasji jaką jest gra na fortepianie, interesuje się sportem: na co dzień gra w tenisa stołowego, piłkę nożną, pływa, jeździ na rowerze, na nartach, wędruje po górach. Lubi czytać książki przygodowe. Osiąga znaczące sukcesy na wielu wysokiej rangi konkursach pianistycznych o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym, zajmując często wysokie lokaty. Najważniejsze z nich to:

• I miejsce i Nagroda Specjalna Przewodniczącej Jury na VII Ogólnopolskich Muzycznych Spotkaniach Najmłodszych Pianistów w Sieradzu w 2009r.
• I miejsce oraz Nagroda za najlepsze wykonanie utworu F. Chopina w III Międzynarodowym Konkursie Młodych Pianistów w Skarżysku Kamiennej 2010r.
• II miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym „Fryderyk Chopin - w hołdzie narodowi i sztuce” w Wieliczce 2010r.
• I miejsce oraz Grand Prix IV Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego Dziesięciolatków w Opolu 2011r.
• I miejsce w VIII Międzynarodowym Festiwalu Młodych Pianistów w Głubczycach 2011r.
• I miejsce w V Wiosennych Spotkaniach Pianistycznych w Dębicy 2011r.
• II miejsce w VII konkursie im. Tadeusza Szeligowskiego w Poznaniu 2011r.
• I miejsce i Grand Prix w V Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Dziecięcej I Młodzieżowej - SREBRNA SZYBKA Kraków 2012r.
• II miejsce w Międzynarodowym Podkarpackim Konkursie Chopinowskim w Rzeszowie 2012r.
• I miejsce w XIII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Juliusza Zarębskiego w Łomiankach 2013r.
• I miejsce w IX Ogólnopolskim Forum Młodych Instrumentalistów w Rybniku 2013 oraz 2 nagrody specjalne:
a) Nagroda Rektora Akademii Muzycznej w Katowicach,
b) Nagroda Dyrektora Muzeum w Rybniku.
• I miejsce w XIX Ogólnopolskim Turnieju Pianistycznym w Żaganiu

Antoni jest obdarzony słuchem absolutnym. W tej dziedzinie także osiąga sukcesy. Zdobył:

• I miejsce w X Regionalnym Konkursie Czytania Nut Głosem w Krakowie 2013r.
• I miejsce w XIII Regionalnym Konkursie Kształcenia Słuchu dla Uczniów Szkół Muzycznych I stopnia 2014







Witold Wilczek (ur. 30.12.1988 r.)

– pianista, laureat licznych konkursów: m.in. Concours Musical de France – Grand Prix, categorie quatre mains (Paryż 2000 r.), stypendysta polskiej Fundacji Bielecki Art oraz szwajcarskiej Fundacji Lyra. Pierwsze lekcje gry na fortepianie otrzymał w wieku czterech lat od swojej babci, koncertującej pianistki, która pozostała jego mentorem do czasu rozpoczęcia studiów. Ukończył podstawową oraz średnią szkołę muzyczną w Krakowie w klasach Moniki Bylicy i Wojciecha Cieciory. W wieku osiemnastu lat wyjechał do Szwajcarii, gdzie w latach 2007 – 2010 studiował wHochschule der Künste w Bernie w klasie prof. Tomasza Herbuta. Obecnie jest studentem Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie prof. Moniki Sikorskiej-Wojtachy. Wielokrotnie doskonalił swoje umiejętności na kursach mistrzowskich u takich profesorów jak: Dina Yoffe (Kraków 2004), Andrzej Pikul (Kraków 2005), Maja Nosowska (Berno, 2009), Lee Kum Sing (Katowice 2012), a od kilku lat także na prywatnych konsultacjach z wybitnym, francusko-amerykańskim pianistą Eugen Indjic`em.

Intensywnie koncertuje w Polsce i za granicą (Szwajcaria, Włochy, Francja). Od 2007 roku regularnie występuje z recitalami Chopinowskimi, dając ich ponad sześćdziesiąt w roku. Jako solista i kameralista gościł na festiwalach w takich jak „Biennale Bern“ czy „Printemps Musical d`Annecy“.
W marcu 2011 r. odbył trasę koncertową we Francji, gdzie obok recitali poprowadził również kursy mistrzowskie w Paryżu i Chambéry. Występował m.in. w prestiżowym Musée Grenoble. Ściśle współpracuje z sopranistką Łucją Czarnecką oraz kompozytorem Januszem Bieleckim.


Zarys programowy recitali


Witold Wilczek: Moja uwaga ostatnimi czasy koncentruje się na dwóch muzycznych nurtach. Jestem ciągle zafascynowany dziełami naszego rodaka - Fryderyka Chopina. Gram dużo koncertów, w programie których znajduje się wyłącznie jego muzyka. Od dłuższego czasu pracuję intensywnie nad wszystkimi balladami i scherzami Chopina. Miałem już okazję wielokrotnie wykonywać je w całości, jednak kompleksowość i bogactwo muzyczne tych utworów skłania mnie do ciągłej pracy nad nimi. Oprócz tego oczywiście w programie pojawiają się też jego mniejsze formy – miniatury salonowe i tańce stylizowane tj. mazurki, nokturny, walce, polonezy.

Drugim nurtem, który pochłonął mnie bez reszty jest muzyka francuskich impresjonistów. Mamy obecnie rok Claude Debussy'ego, dlatego też intensywnie pracuję nad jego muzyką, zwłaszcza etiudami i preludiami. Kolejnym kompozytorem szczególnie mi bliskim jest Maurice Ravel. Od niemal roku pogłębiam studia nad jego muzyką. Ale oczywiście nie fascynuje mnie tylko taka muzyka. Gram równie dużo utworów klasyków, zwłaszcza ostatnimi czasy Ludwiga van Beethovena. Ostatnie pół roku pracowałem nad jego trzecim koncertem fortepianowym c-moll, teraz skupiam się na sonacie fortepianowej op. 26.

Bogactwo literatury fortepianowej jest oszałamiające, a ja nigdy nie ograniczałem się do jednego stylu czy kompozytora. Staram się studiować różne style, różne gatunki i formy, dlatego w moim programie pojawiają się utwory od baroku po kompozycje współczesne.